Egy új vállalkozás beindítása tele van buktatókkal, melyeket nem mindig lehet utólag orvosolni, maximum csak megpróbálni előre elkerülni. Sokan sokféle tippet és javaslatot összegyűjtöttek már ezzel a témával kapcsolatban, mi pedig kiválogattuk a legfontosabbakat, amit egy cég beindításánál a leginkább át kell majd gondolnia.
Kezdetek:
Remélhetőleg eleget kutatta már a piacot, hogy ötletét magabiztosan ültethesse át egy működő vállalkozásba. Egy olyan biznisz, amiből a környéken már egy tucat van, nem biztos, hogy a várt eredményt fogja produkálni. Innovatív és egyedi ötletre van szükség, ha ebből meg is szeretne élni!
A név kiválasztásánál több tényezőt is figyelembe kell venni, de ami a legfontosabb (és amin sokan el szoktak bukni), hogy ne a saját, hanem a célcsoportja szemszögéből válasszon egyszerű, frappáns nevet. Szakértők szerint egy cégnév akkor a legsikeresebb, ha nem hosszabb öt szótagnál.
A cégalapítási procedúrát bízza szakemberekre! Higgye el, hogy ha nem járatos az ”egyablakos” rendszerben, könnyű elbukni! Nem szégyen segítséget kérni, főleg akkor ha tudja, hogy ez a későbbiekben bőven meg fog térülni Önnek. Ezt nem csak a cégalapítás, hanem a vállalkozása egész működése alatt tartsa szem előtt!
Pénzügyek:
Amint komolyabban beindul vállalkozása, már érdemes könyvelői segítséget kérni, de a kezdetekben még lehetséges, hogy önmaga is el tudja végezni cége pénzügyi tennivalóit. A számlázás, a készletnyilvántartás, a csekkek befizetése, stb. nem igényel különösebb szakértelmet. Egy megfelelő online számlázó program sok terhet levehet a válláról, ráadásul időt és pénzt is spórolhat használatával. Fontos például, hogy soha ne feledkezzen meg a tartozókról, azokról, akik nem egyenlítik ki időben a számlákat. Legyen meg mindennek a rendje, és a harmadik felszólítás után rendezze az ügyet egy követeléskezelő cég segítségével.
Arculat és marketing:
Komoly kiadások nélkül is felfuttathatja, ismertté teheti cégét. Ebben az online világ rengeteg lehetőséget biztosít. A jól kialakított weboldal, szakmai blog, hírlevél rendszerek, online kampányok és hirdetések mellett a közösségi platform az, ahol sok potenciális vásárlót elérhet. Mindez azonban csak úgy működhet, ha elég sok időt szán a folyamatos tartalomfejlesztésre, és az online akciók levezénylésére.
Kapcsolattartás és bizalom:
Hosszútávú sikeres működés abban az esetben lehetséges, ha vásárlóit, ügyfeleit meg tudja tartani, sőt, melléjük folyamatosan tud találni újakat. A vevőkben pedig csak úgy tud bizalmat kiépíteni, ha folyamatos elérhetőséget biztosít: válaszol a kérdésekre, kijavítja az általuk említett hibákat, és megköszöni a dicsérő szavakat.
Fejlődés:
A legfontosabb dolog, amiről sok vállalkozó megfeledkezik: az a világban zajló folyamatos változás. Hiába megy jól a vállalkozása, akkor is időről időre szükséges annak fejlesztése, amivel természetesen együtt jár önmaga továbbképzése is!