2013 során átalakul a pénztárgépek működése a kereskedelemben. Az úgynevezett kiskasszák azok a pénztárgépek, melyek nincsenek felszerelve elektronikus naplóval. Ezen gépek lecserélésének eredeti határideje június 30-a volt, amit azonban két hónappal meghosszabbítottak, így a végleges határidő 2013. augusztus 31.
Velük szemben a PC kapcsolattal rendelkező, elektronikus naplóval felszerelt pénztárgépek 2013. december 31-ig használhatóak törvényesen, addig nem szükséges NAV-bekötésük. A különböző pénztárgépek besorolásáról a lista a NAV honlapján nyilvánosságra hozott közleményben megtekinthető. A pénztárgépek regisztrációja esetén az elsődleges szempont a határidők betartása. A regisztráció a PTGREG nevezetű nyomtatványon lehetséges, két különböző módon. Nem internetes regisztráció esetén a kérvényre a Nemzeti Adó- és Vámhivatal 8 napon belül, míg az online regisztrációra 5 napon belül válaszol, a válaszban pedig megadja a pénztárgép tizenhat karakterből álló regisztrációs kódját. A nyomtatványon minden esetben fel kell tüntetni a cserélendő pénztárgép AP kódját is! A PTGREG űrlap mellett a nyomtatvány TAM01 és TAM02 oldalainak kitöltésével igény nyújtható be a kasszánként maximálisan ötvenezer forint összegű támogatásra, melyet megállapítás esetén az eladó vagy a műszerész fog levonni az új pénztárgép árának és üzembe helyezésének végösszegéből. A regisztrációs kód mellett az eladónak vagy műszerésznek szüksége lesz még a kassza AP számára, melynek használatával az adóügyi ellenőrző egység és a NAV szervere kapcsolódnak egymáshoz, végül a NAV válaszüzenetével a kassza működőképessé válik.